joi, 30 iunie 2011

Miss Ana, everything happens for a reason!

          Copiii imi spun Miss Ana. Si nu numai: ”Miss Ana eu stiu tot dansul, jucam statuile muzicale daca suntem cuminti? Eu am o bubita, si eu am o bubita decand......”
          Este minunat sa lucrezi cu copii de gradinita! Sunt atat de puri si de veseli! Eu sunt Miss Ana, ”doamna de dans” !
          Imi amintesc cu mare drag de perioada cand eu eram la gradinita si aveam rucsac de panza cu numele cusut. Prin anii 90, inca mai mirosea a comunism: vesela de tabla, borcane din sticla pentru pictura, papusi de cauciuc, haine si costume de serbare improvizate, mancare proasta și educatoare ex-”tovarășe”. Acum pare totul schimbat: educatoarele sunt Miss, copiii îsi aleg costumul de serbare, ce pictura sa isi faca pe față, sunt mult mai dezinvolti, mai siguri pe ei si pot spune mai destepti. Au alte instrumente decat aveam eu: totul este mult mai palpabil, au acces la diversitate și stapanesc extrem de bine ultimele gadgeturi.  Educatoarele sunt acum prietenele celor mici, se confeseaza cu fiecare și lipesc stick-ere cu smiley-face :) copiiilor cuminti!
          Sistemul educațional preșcolar a evoluat foarte mult, copiii vorbesc fluent engleza chiar si converseaza in franceza sau germana.
          Diferenta de activitati din timpul liber este evidenta: nu mai fac clatite din batiste, se joaca pe PSP / telefon, tableta.
         Și totusi ... observ ceva neschimbat ...  universul inocentei, joaca, admiratia fata de cei mari, fericirea fara margini din glasul copilului care iși vede parintele care a venit sa il ia de la gradi si, veșnica întrebare... ”ce mi-ai adus?”


Revin cu drag :)

2 comentarii:

  1. Din penultimul paragraf stiu doar de tinkerbell :D
    ahh, si borcanele pentru pictura, eu aveam de sticla!!! imi e dor...
    Ana, sa ai grija de ei si sa ii inveti sa traiasca frumos, asa cum o faci si tu! x

    RăspundețiȘtergere