joi, 20 octombrie 2011

Cine a omorat şotronul?


" Dacă vezi in ziua de azi copii cu țeava şi cornete, te gandeşti că le-a picat netul! "

Aud in ultima vreme din ce in ce mai multe discuții reale si virtuale care au ca subiect lupte intre generații : „ăştia micii de acum” şi noi, „fericiții”, generația cu cheia la gat, care ne-am născut in anii 80’- 90’. 
Unde sunt şotroanele de pe asfalt, cand se mai aud glasurile de copii care se cheama afara unul pe celalalt, bataia mingii ...?
Nu ştiu cum vi se pare vouă, dar în opinia mea, „aştia micii de acum” nu au nici o vina ca nu se mai joaca cu cornetul, nu mai  jumulesc corcoduşe (apropo: vara asta, mie şi prietenilor mei ni s-a parut ca am vazut pentru prima data corcodușe coapte care cadeau singure din pom :), nu mai sar șotronul , nu mai stau in strada pana seara si nu mai mesteca nu ştiu ce gume cu surprize! Nu suntem cu nimic mai norocosi decat ei ca am prins TEC-ul, jocurile de bord si diapozitivele, cred ca este absolut normal ca amintirile sa fie atat de dulci pentru fiecare, fiindca  este propria copilarie!  Ba chiar ei sunt atat de norocoşi că se pot răsfăța alegandu-şi jucariile şi hainele. 
 Ăştia micii”, care s-au născut intr-o cu de toate şi care au crescut la calculator, nu sunt altceva decat victimele sistemului. Spun asta pentru că si noi am fi stat toată ziua pe calculator si tableta si ne-am fi uitat la emisiuni tampite daca existau pe vremea aia, sa nu fim ipocriti! Au alte unelte de folosit şi e de-a dreptul logic sa nu se mai strige de la balcon daca au interfon la bloc, nu?  :)
Lumea s-a schimbat, e clar, şi avansul tehnologic isi spune cuvantul:  „Daca vezi in ziua de azi copii cu teava si cornete, te gandesti ca le-a picat netul!” (by Waterbeaver, http://vevevepunct.blogspot.com/ ) Cateodată imi vine sa fac poza la un sotron desenat! Fireste ca ne amintim cu iubire de copilărie si de ceea ce exista pe atunci, de activitătile noastre preferate, la fel cum si ei işi vor aminti cu nostalgie de calculatoare si laptopurile de-acum, de televizoarele si plasmele şi toată tehnologia de azi, la care, peste ani, se vor uita la ele ca la peştele albastru de bibelou din vitrina bunicilor!
Orele in exces in fata calculatorului, selectia desenelor si a programelor tv, jocurile electronice de buzunar, mobil tableta &co trebuie sa fie controlate de parinti daca vor sa isi poată stapani copilul mai tarziu. Nu m-aş mira ca anul acesta sa am colindători doar pe Facebook, că o sa le dau bani de la prietenii cu ferme!                                    
   Da, imi este dor sa vad copii socializand, cantand, punand mana pe caini şi pisici, jucandu-se afara cu jucarii sau sarind elasticul, melcul, frunza....Unde le-ați mai vazut desenate, că inainte nu le mai ştergea decat ploaia, sau noi pentru ca nu mai era destul loc pe asfalt.
Recunosc că mă simt minunat cand văd, uneori, un şotron in drumul meu, pe cine ştie ce stradă, mă uit la el şi il privesc zambind... ma uit in spate sa vad daca e cineva... in stanga... in dreapta... şi il sar!



Revin cu drag,
Miss Ana
Xx

3 comentarii:

  1. pestele albastru de bibelou al bunicilor! miam adus aminte ca il adoram! da, asa este, au tehnologie, dar si se maturizeaza mai repede, probabil de asta noi comentam la adresa lor si ne bucura cand vedem un sotron desenat pe asfalt. sincer, as fi vrut ca copii de astazi sa nu fie atat de radiati de computer sau teveuri, si sa se bucure mai mult de aerul care va fi poluat din ce in ce mai mult... e trist ca neam dezvolatat mai mult decat trebuia, as zice eu...

    RăspundețiȘtergere
  2. Da Maria, asa este, ne-am dezvoltat mult si brusc, dar atat timp cat ne-am facut-o cu mana noastra, am putea controla lucrurile cu impact negativ, mai ales daca e vorba de copii nostri. Cu prima ocazie cand ne vedem, desenam un sotron si il sarim impreuna, vrei?

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu si acum m-as juca "Tara, tara vrem ostasi" daca nu as fi absolut sigur ca se lasa cu ceva spitalizare :) Cel mai rau imi pare ca dispare interactiunea dintre copiii astia mici, nu stiu altceva decat calculator, jocuri digitale si tot felul de prostii, care intr`o masura mai moderata nu ar fi rele deloc de altfel :) Pana una alta poti sa strigi la mine la poarta: "Mama lui Ionut, sa stiti ca Ionut mi-a....comentat pe blog" :)

    RăspundețiȘtergere